Sveiki elektrinio off-road'o gerbėjai. Yra mastoma susiorganizuoti ir padaryti 1/10 mastelio modeliams off-road trasą BIG'e, Vilniuje. Idėja yra naudoti tame pačiame BIG'e jau baigiamą įrengti on-road trasą, joje sustatant mobilius tramplinus ir kitokias kliūtis. Kol kas žinome, kad 6 dalyviai tikrai būtų.
Kilimui saugoti off-road modeliukai privalėtų naudoti lygias padangas. Mastoma apie dvi klases:
pažengusiems 1/10 elektriniai 4WD bagiai, 17.5T brushless variklis, ESC be greitinimo, specialios lygios padangos - pakankamai dinamiškas ir greitas variantas;
pradinukams 1/10 elektriniai 2WD bagiai, brushed variklis (koks dar bus nutarta), specialios lygios padangos - nebrangus, daug investicijų nereikalaujantis variantas.
Norėtųsi sužinoti ar atsirastų norinčių treniruotis ir dalyvauti varžybose?
Atsakymai į kelis dažnai užduodamus klausimus:- taip, galima bus važiuoti tik su 1/10 mastelio elektriniais bagių modeliais. Apie jokius nitro ar 1/8 modelius kalbos būti negali. Svarstysime SCT galimybę, bet dėl nedidelės trasos ir mažo pločio, greičiausiai nepavyks leisti važiuoti SCT modeliams. Kitokio tipo modelių iš principo nenorime leisti, nes tarptautinėse varžybose populiariausios yra 2WD ir 4WD bagiukų klasės;
- taip, varžybose (natūraliai ir treniruotėse) visi privalėtų naudoti tas pačias specialias lygias padangas. Tai leistų saugoti kilimą, bei truputį aplygintų lenktyniaujančių sąlygas. Kokios bus padangos dar negalime pasakyti, bet tikimės tai nuspręsti artimiausiu metu;
- taip, svarstytume mažesnių modelių (1/18) klasę, jeigu joje susirinktų pakankamai norinčių. Tačiau klasę padarytume tik matydami, kad pastoviai į treniruotę susirenka bent 6-10 žmonių;
- taip, treniruotės bus mokamos. Elektra trasoje kainuos, tad mokestis nebus labai mažas. Nors, kol kas net neįsivaizduojame kiek kainuos ta elektra. Aišku viena - kuo dagiau dalyvių, tuo pigiau viskas atsieis;
- taip, gali būti, kad klasių nuostatai dar keisis. Jeigu bus mažai norinčių, gali būti, kad liks tik viena klasė.
Klausimai iš forumo: - "Klausimas toks. Naudoti 4wd brushed variantą ar galima?" - Gaila, bet ne. Jeigu leistume tokį variantą, kas draustų gudresniems įsigyti ir įsidėti labai greitą brushed variklį... O tai jau būtų nelygios sąlygos.
- "Ar galima 4wd važiuoklei atjunkti priekį bei dalyvauti, kaip pradinukas 2wd klasėje?" - Ne. Tokių modifikacijų tikrinimas ir ieškojimas būtų papildomas darbas varžybų teisėjams.
- "As taip pat turiu klausima del 1/18 modeliu. Kokie mazdaug varikliu apribojimai butu? Beto kaip suprantu leistumet bet kokio tipo modelius i 1/18 klase?" - Taip, šioje klasėje būtų leista dalyvauti bet kokio tipo modeliams. Dėl sistemos, panašu, kad čia nebūtų jokių apribojimų. Tačiau tiksliau atsakyti galima bus po bandymų.
- Daug klausimų yra dėl 1/16 modelių. Pasaulinė praktika rodo, kad 1/16 modelis yra aiškiai pranašesnis už 1/18 mastelio modelį. Tad, jeigu susirinktų daug 1/16 modelių, jiems būtų galima padaryti atskirą klasę. Varžymasis kartu neturi prasmės. Čia kaip kažkada Nitro monstai su Elektriniais monstrais. Kartu galima važiuoti, bet nugalėtojas daugiau mažiau aiškus...
- "Manau verta būtų pasvarstyti apie neribojimus variklius ir reguliatorius (kaip ir rc-cars reglamente)". - Kad ir kaip norėtųsi pritraukti daugiau dalyvių, tačiau neriboti variklių ir reguliatorių negalime dėl: trasos specifikos, trasos mažo dydžio, žiūrovų saugumo užtikrinimo, labai mažo atstumo iki sienų. Tad variklio ir ESC apribojimas tikrai bus taikomas. Negreitinamas ESC ir 17.5T variklis pasirinktas, kaip optimalus variantas tokio tipo trasai ir mūsų lygio vairuotojams. Taip pat, jis gana paplitęs mūsuose, nes on-road klasėse tokio tipo varikliai buvo/yra naudojami. Gal būt po pirmo sezono pamatysime, kad tikrai galima važiuoti ir su greitesniu varikliu, arba jo visiškai neriboti. Bet pradžiai norime šiek tiek apsisaugoti nuo greičio - tad nepykite tie, kurie jau gerai važiuojate

.
- "Kazkaip ir slick padangos keistai atrodo. Manau kad kilimines padangos nesugadins kilimo" - dėl padangų, dar viskas yra svarstymų ir bandymų eigoje. Bet užsienio patirtis patvirtina, kad norint turėti nors kiek ilgiau tarnaujantį kilimą, labai svarbu, kad padangos būtų jam kuo draugiškesnės.
________________________________________
Planuojamas klasės reglamentas (tik planuojamas, gali ir keistis)
________________________________________
YPATINGA SAUGUMO PASTABA: Visi LiPO ir LiFe akumuliatoriai privalo būti kraunami išėmus iš automodelio ir įdėjus į priešgaisrinį maišelį ("LiPO sack"). Maišelis krovimo metu privalo būti sandariai uždarytas.
Lenktynių trukmė: 6 minutės
Pagrindinės taisyklės: leidžiama bet kokia 2 ir 4 ratais varoma 1/10 buggy tipo važiuoklė.
Kėbulas: leidžiamas bet kokių dažytų 1:10 buggy tipo kėbulų naudojimas.
? Padangos: Aprašysime, kai tik nuspręsime
Masė ir kiti išmatavimai:
Minimalus paruošto lenktynėms 2WD bagio svoris - 1499gr.
Minimalus paruošto lenktynėms 4WD bagio svoris - 1613gr.
Maksimalus bendras ilgis - 460mm.
Maksimalus bendras plotis - 250mm (visoje pakabos judėjimo amplitudėje).
Maksimalus bendras aukštis - 203mm (matuojamas pilnai suspaudus pakabą).
Maksimalus bendras rato ir padangos diametras - 90mm.
Akumuliatoriai: 2S (7,4V) LiPO ir 2S (6,6V) LiFe kietu korpusu. Draudžiama naudoti papildomus akumuliatorius imtuvui.
? Minimalus važiuoklės aukštis: 5mm (tikrinamas prieš startą)
Variklis: leidžiami 17.5 ROAR Stock varikliai
Homologuotų 17.5T variklių sąrašas:
Nosram PURE Evolution 17.5T
Nosram Storm 17.5T
LRP Vector X11 Stockspec 17.5T
LRP Vector X12 Stock Spec 17.5 # LRP50852
Hacker E40 17.5T
Hobbywing Xerun 17.5T 90040140/1
Losi Xcelorin 17.5T #LOSAB9406
Murffdog Racing Synergy #S175
Novak SS17.5 Pro #3417
Novak Ballistic 17.5T Spec #3617
Orion Vortex 2008 Stock 17.5T
Reedy Sonic 17.5T #ASC941
Team Powers Plutonium 17.5T #TP-BLM-175100-PL
Speed Passion Ultra Sportsman Stock #SPF175
Speed Passion Competition V3 17.5 #SP138175V3
Shanghai Dualsky Z5-17.5 #53652
ORCA 17.5R #OBM0175S
Speed Passion Competition V3.0 17.5T #1C175V3
Speed Passion Competition MMM 17.5T #SP000039
Team Epic Revtech REV1051 REVTECH
Team Epic Nemesis 17.5T #TRI10560
Team Epic Duo 2 17.5T #TEP1002
Team Epic/Trinity Duo 3 17.5T #TEP1053
Team Epic Monster Locked 17.5T
Trinity Pulse 17.5T #TRI10414
Trinity Duo 17.5T (red timing plate) #TRI10220
Team ICON Racing 44175 F2.0 Black End Cap
Team ICON Racing Team ICON Racing 44175
Team ICON Racing 44175 F2.0 Gold End Cap
Tekin Reline 17.5T Type-S #2251
Thunder Power Z3R-S17.5 #TPM-540A175
Viper VST 17.5T #PN8VST175001
Greičio reguliatorius: Bet koks tinkamas 17.5T varikliui greičio reguliatorius, kuris turi specialų "nulinio taimingo profilį". Profilis visiškai nekeičia variklio standartinio mechaninio taimingo bei uždraudžia bet kokias patobulintas variklio valdymo funkcijas (pvz., "Boost", "Cheat mode", "Turbo" ir pan.). Šis profilis yra žinomas kaip "Boost 0" profilis. Greičio reguliatorius nustatytas į "Boost 0" profilį privalo turėti lengvai atpažįstamą profilio indikaciją LED pagalba.
________________________________________