RCM.LT Radijo Bangomis Valdomi Modeliai
http://rcm.lt/

Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas
http://rcm.lt/viewtopic.php?f=35&t=30647
Puslapis 128

Autorius:  ABL [ 08 Rgs 2014 10:11 ]
Pranešimo tema:  Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  ABL [ 08 Rgs 2014 10:12 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas



Prikabinti failai:
caa_r_changes_tmpl4.pdf [94.07 KiB]
Atsisiųsta 716 kartus(ų)

Autorius:  ABL [ 08 Rgs 2014 10:12 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas

.

Autorius:  ptv [ 08 Rgs 2014 12:14 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas

Bandysiu rekomenduoti, nors nesu dar senis sitoje srityje, bet labai noreciau joje islikti.
Labai prasyciau pasiulymus ne atmetinet, o naudoti brainstorme kaip mintys, kuriuos gali atvesti iki teigiamo rezultato. Aciu.

Gal bandome siulyti variantus, kai aparatas yra valdomas atskirai: vizualei, per vaizdo stebejimo iranga, arba pilnai autonomiskai.

a. Vizualei - matant aparata is valdymo vietos. Praktiskai esamos taisykles tik tam ir parasytos.
b. Per vaizdo stebejimo iranga - iranga turi uztikrinti aparato kontrole iki nustatyto atstumo. (PVZ: Kiek mW turi, tiek leidziama skrysti - 20%)
c. Pilnai autonomiskai - pagal GPS koordinates, tik turint galimybe perinti valdyma i Vizualu arba FPV.

Aparatas be leidimo:
skraido tik pagal a. taisykles.

Pilotas be sertifikato:
skraidyti pagal a. taisykles.
pagal b. ir c. tik tam nustatytuose vietose.

Gauti leidima aparatui:
demonstruojant FailSafe funkcija, arba pateikiant irangos pasa.
galimybe skristi aparatui su pilna baterija dingus rysiui iki ... km.
kitas budas isjungti aparato veikima dingus rysiuj (SMS switchas, GSM skambutis, ir pan).

Gauti leidima pilotui:
Egzas gal ir gerai, bet toki daikta kaip NAZA jokiu sertifikatu nereikia, metei stikus, ir jis pats stovi. Tai labiau prie zaislo arba c. taisykliu.
Egzas reikalingas norint vykdyti filmavima ne skraidymui nustatytuose vietose, kur yra daugiau zmoniu, pastatu, masinu.
Egzas - pademonstruoti kontroliuojamo skrydzio traektorijos islaikyma ir aparato veikimo principus.

Skraidymams nustatytos vietos:
Zemelapyje nurodyta teritorija kur nurodyta kokiu apskritimu leidziami skrydziai ir kokiu auksciu, gal net skrydzio grafikas.
skraidymas atvirame lauke, kur gerai iziurima skrydzio traektorija.
Gal, kaip narams pluduriuoja oranzinis bujus toje vietoje, kur jie plaukia, gal kazka panasaus reikia ir cia - balionas oranzinis, gal net su mirksinciu svytureliu iskeltas iki ...m
garsine signalizacija aparate, arba teritorijoje.

taisykles c. - Jeigu bandyti lyginti tai su masinu kontrole, tai su robotizuota masina galeciau meginti vaziuoti tik tam skirtose vietose, arba gavus leidima tokiai masinai eksploatuoti.

Autorius:  ABL [ 08 Rgs 2014 12:33 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  ptv [ 08 Rgs 2014 12:42 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas

Visiskai nieko neparasei del pasiulymo nustatytoms skrydziams vietoms.
Gal kaip tik, tegul po Lietuva nurodo 10-20 vietu, kur skrydis leidziamas tiek naujokui, tiek be leidimo, grinai bandymams, kur 10-20km spinduliu nera jokiu lektuvu skrydzio marsrutu, dideliu miestu ir pan. Keli vienkiemiai gal nesutrukdys.
Ten ir reklamuotis nereikes.... turime vieta susitikimams, ten ir zmones vazines, ir naujokai. Aisku norisi kuo daugiau tokiu vietu tureti, tai visada isimties budu galima nurodyti - 8,5km nuo oro uosto, 1.5km nuo artimaisiu masinu, laidu ir namu, bet zmones su masinomis atvaziuoja paleidineti tuos aparatus ir jau pazeidzia taisykles, nes leidzia salia savo masinu. Negi visiskai vienam i lauka eiti?

Autorius:  sk8robo [ 08 Rgs 2014 12:54 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  ABL [ 08 Rgs 2014 13:02 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  Marius_ [ 08 Rgs 2014 13:05 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas

Siaip jei imanoma - kuo maziau reguliavimu, tuo paprasciau.
Skaiciau dabartini bepilociu istatyma - paprastas ir aiskus.
Jei imanoma - ji toki paprasta ir palikti.
kad ir isimtims - kuo maziau reikalavimu, testavimu.
gal tiesiog paraso rasytini prasyma atitinkamai institucijai kad nori filmuoti kazkuri rengini ir tiek.
nes kas ten ta pilota ar orlaivi pratestuos siandien, o jei ir imanoma. isivaizduokime pilotas ir renginys klaipedoje, o testuotojai renkasi tik vilniuje ir tik i menesi karta - biurokratiniu kliuciu labai daug zmogui is klaipedos gauti leidima.
Gal uztenka, kad pvz pilotuotojas turi atitinkama amziu (del atsakingumo).


Jei buciau istatymu leideju puseje, pasiulkyciau toki punkta - skraidymai virs minios, pilotas turi tureti civilines atsakomybes draudima nuo nelaimingu atsitikimu su orlaiviu.
Ir tas variantas kad kopteris skris be vieno variklio, daro iranga sudetingesne = didesne gedimu tikimybe. gal jei skrendama virs minios, tegul buna propeleriu apsaugos, kad krisdama zoliapjove taip lengvai nesuzalotu zmogaus.
dar jei buciau istatymu leideju puseje, tokius leidimus isduociau tik pvz isklausiusiems saugaus orlaiviu pilotavimo instruktaza (atatinkamas neriboto galiojimo pazymejimas, kaip pvz. radiacines saugos pazymejimas, prieskaisrines saugos pazymejimas ir t.t.).
del piloto kompetencijos tikrinimo pvz. skristi manual - man per daug sureiksminamas tas variantas. cia tas pats kas paprasyti koki boeing pilota nutupdyti lektuva traukiu pagalba. juk kai pvz. priesgaisrinius mokymus pravedineja ar kokius darbu saugos kursus, nepraso moketi dirbti su priesgaisrine masina ar su kranu, tiesiog kad zinoti saugaus darbo principus.
taip pat ir kopterio apziura netinkamas variantas - juk tada reiketu kazkaip plombuoti iranga ir panasiai kad nieko nedadetu neatimtu.
manau optimaliausia butu - "bepilociu orlaiviu saugaus ekpluatavimo pazymejimas".
na minciu makalyne pazeriau.....

Autorius:  Marius_ [ 08 Rgs 2014 13:08 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  Marius_ [ 08 Rgs 2014 13:12 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  ABL [ 08 Rgs 2014 13:21 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  sk8robo [ 08 Rgs 2014 13:26 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  ptv [ 08 Rgs 2014 13:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas


Autorius:  Marius_ [ 08 Rgs 2014 13:38 ]
Pranešimo tema:  Re: Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pakeitimas

Na ok, jei jau karpom skraidancius tai mano tokie punktai. mano akiai svarbus:
1. saugaus bepilocio orlaivio eksplotacijos pazymejimas. kursus pravedineti/pazymejimus isdavineti visos kompetetingos institucijos (pvz. pilotu mokyklos). nustatomas minimalus reikalavimas 4 akademines valandos. kas turetu tose 4 valandose isdestyta - galima kopijuoti nuo pvz. parasparnio, oro baliono valdymo kursu (manau tokie yra).
2. bepilocio orlaivio piloto civilines atsakomybes draudimas 100klt su maksimum 1klt francize. drauskis kur nori - tegul draudejai konkuruoja. toks draudimas, isivaizduoju, turetu kainuoti 300-1000lt / metams. draudikai patys isivertins rizika. manau skraidancius nemokancius tikrai atbaidys.

vistik manual rezimu neversciau mokintis. cia kaip, Andriau minejai, ne boeingas su 200 keleiviu.

supraskime, kad 100% saugumo niekur nera. net einant gatve gali nutikti n+1 dalykas.

Puslapis 128 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/