Kaip žmogus civilinėje aviacijoje dirbęs beveik šešis metus padėstysiu savo mintis dėl visko kas čia kalbama, dirbau tikrai su rimtu projektu startuotas buvo nuo nulio PTC mokymo centras kuriame buvo ruošiami pilotai su FFS Boeing 737(300,400,500), AirBus A320, Boeing 737NG, vyr. inžinieriaus pozicijoje, viskas buvo nauja nematyta ir t.t. įskaitant ir reglamentus reikalavimus bei dokumentacijas, tad teko pereiti viską nuo pradžios iki galo ir tas kelias tikrai nebuvo smagus ir lengvas nors jau viskas buvo išdėliota EASA direktyvose, atrodo va skaityk ir taikyk bet ....

Kiekvienas, kartoju kiekvienas net menkiausias momentas aviacijoje yra griežtai aprašomas ir aš sunkiai įsivaizduoju tą vertinimo komisiją kurią bandome sudėlioti, nes mano atveju reikėjo išlaikyti masę sertifikatų ir išleist krūvą pinigų tam kad galėčiau įvesti į pamainą inžinierius treniruoklių priežiūrai, sękantis etapas tai pačių įrenginių ir detalių sertifikavimas, modifikacijų aprašymai ir t.t. prie ko lenkiu

Kas ir kokiais kriterijais remdamasis paskirs egzaminuotoją? CAA taip paprastai kažkokiu potvarkiu tokio dalyko legaliai daryti negali, nes taisyklės visur vienodos ar tai bus rimtas orlaivis ar skraidants bepilotis kopteris vertinimo komisijos privalo būti su kompetencijų aprašu, kas tai bus? žmogus su kokiu išsilavinimu? psichologiniai vertinimai? tinkamumo vertinimai? kvalifikacijos vertinimai? ir kas juos atliks ir ką jis pateiks kaip dokumentą egzaminuojamajam, nes tai daryti yra privaloma.
Patikėkit tie reikalavimai nėra iš piršto laužti, nes CAA net menkiausią popiergalį išduodami smarkiai rizikuoja ir jiems paprasčiau yra užsimerkt ir dėt draudimą nei krapštytis masėje popieriaus bei ruošiant žmones tokiems dalykams nes tai kainuoja ir labai tikrai labai brangiai.
Mano nuomone paprasčiausias dalykas būtų ęsamų įstatymų aptvarkymas ir tiek reglamentuojant renginių filmavimą su leidimais bei reikalavimais draudimui ir sertifikuotos įrangos naudojimui, ką privalo turėti visi profesionalūs komerciniai veikėjai ir bus eliminuoti murziai su belekuo skraidantys renginiuose virš galvų, nes tam kad sertifikuot įrangą LT specialistų tikrai nėra

, o užsienyje tai padarys tik tie kam apsimoka ir kas valgo iš to duoną.
Scenarijus kuomet viskas būtų daroma paprastai veiktų tol kol kažkas nenutiktų, kas tada, kuris atsako, CAA ar egzaminuotojas ar "eGzpertas", kuris norės tokios atsakomybės.
Geriausia būtų pasikuisti po CAA portalus atskirose šalyse ir pasirankioti info, netgi žinant kad yra buvę precedentų su tokiais orlaiviais, aš užklausiau Danijos CAA auditorių kaip yra pas juos tuo klausimu tikiuosi atrašys ir gal kažką pritaikyt bus galima, nes jie dirba visoje EU tad gal kažką ir patars.