Tikri flapsai turėtų ne tik nusileisti, bet ir išlįsti iš sparno taip padidindami sparno plotą. Didesnis plotas - mažesnė įkrova - mažesnis minimalus greitis. Modeliuose išsikišančius flapsus daryt dažniausiai per sudėtinga, brangu, svoris, kantrybė, todėl dažniausiai padaromi tokie pat, kaip eleronai. Jiem nusileidus "padidėja" sparno atakos kampas, todėl atsiranda daugiau keliamosios galios, o lėktuvas labiau stabdomas. Ir flapsai visada daromi prie liemens, o eleronai sparnų galuose.
Va čia tikro lėktuvo flapsai ledžiantis (tos iš kelių sekcijų sudarytos galinės sparno dalys, kurios gale filmuko susitraukia) :
http://www.youtube.com/watch?v=V5GUPRQ0WJATos dalys kur iššoka iškart nusileidus yra spoileriai. Jie sugadina (spoilina) oro srautą ir sparnas praranda daug keliamosios galios, todėl lėktuvas prisispaudžia ant žemės ir gali stabdyti paprastais stabdžiais ant ratų. Apie juos neseniai visai sužinojau skaitinėdamas apie sparno profilius.
Čia flapsai susitraukia, vaizdas iš apačios. Kai lėktuvas skrenda normaliai (nekyla ir nesileidžia) jie būna susitraukę.
http://www.youtube.com/watch?v=bIVRlQuE4iMTai tiek offtopiko
