Prisiminsim senus laikus... Kompresinio variklio užvedimas (vienas iš įmanomų būdų)
1.Variklis patikimai įtvirtintas, patogus priėjimas prie kompresijos varžto ir kuro adatos. Kuro bakelis užpildytas ir prijungtas (patogiau, jei vamzdelis skaidrus). Propeleris priveržtas patogioje padėtyje (man patogiausia - kai mentė kokie 10 laipsnių į dešinę nuo vertikalios padėties, kai stūmoklis yra VMT. Kitiems būna patogiau kai 10 laipsnių į kairę ir t.t.). Kadangi užvedinėsim rankom, susirandam pirštų apsaugą (paprasčiausia bus atpjauti guminio vamzdžio atraižą ir užsidėti ant dešinės rankos pirštų).
2.Tikrinam ar vaikšto kontrstūmoklis ir ar variklis siurbia kurą: atlaisvinam kuro adatą, užsukam ją iki galo ir atsukam kokius 2 apsisukimus, atsukam kontrstūmoklio varžtą kiek įmanoma, kairės rankos pirštu uždengiam oro padavimo angą ir prasukinėjam propelerį. Variklis turi pradėti siurbti kurą (matosi, jei kuro padavimo vamzdelis skaidrus), kai kuras įsiurbiamas į variklį, turi atšokti kontrstūmoklis (variklis pradeda prasisukti daug lengviau).
3.Užvedinėjam: atidengiam oro padavimo angą, kaire ranka užsukam kontrstūmoklio varžtą per pusę apsisukimo, dešine ranka staigiu judesiu sukam propelerį (keletą kartų), jei nesiveda, vis užsukinėjam kontrstūmoklio varžtą per pusę apsisukimo ir sukam propelerį. Kai artėjam prie užsivedimo, variklis gali pradėt kapot per pirštus (tada galim šiek tiek atlaisvinti kontrstūmoklio varžtą), taigi būkim atsargūs. Užsivedus varikliui, apsisukimus reguliuojam pirmiausia su kontrstūmoklio varžtu, o po to su kuro adata.
4.Dažniausia nesiveda:
- jei nevaikšto (nesireguliuoja) kontrstūmoklis, kartais jis būna įstrigęs cilindre, tada tenka variklį ardyti ir kontrstūmoklį atsargiai su mediniu strypeliu iškalti ir įstatyti atgal,
- jei užvedimo momentu kuro per mažai (įpratus galima atskirti pagal garsą) ar per daug - variklis smarkiai spjaudosi kuru per išmetimo angas.
5.Patyrę modeliuotojai nureguliavę variklį, po to jau nebereguliuoja kompresijos, įlašina porą lašų kuro per išmetimo angas ir iškart užveda.
Toks buvo mano būdas atreguliuoti kompresinius variklius, kas moka kitaip - prašom pasidalinti patirtim
|