Dabar yra 19 Rgs 2018 23:33

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Informacija apie kolektorinius variklius.
StandartinėParašytas: 12 Rgp 2009 20:15 
Moderatorius
Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 21 Bal 2008 20:08
Pranešimai: 898
Miestas: Jonava
Noreciau siandien pasidalinti informacija apie kolektorinius variklius... Si informacija buvo kaupta 10 metu...



Variklis, nors paprastas dalykas, taciau taip nera. Jeigu mes is jo norime isspausti daugiau galios, mes privalome ji tinkamai sureguliuoti, bei patobulinti.



Sepeteliniai varikliai skiriasi nuo besepetiliniu pirmiausia darbo principu ir konstrukcija. Sepeteliniai varikliai modelizme skirstomi i dvi kategorijas: tai- biudzetine klase ir profesonalia klase. Biudzetines klases varikliu kainos iki 120-140 lt. Trumpai apie biudzetine klase: I biudzetine klase ieina liaudiskai vadinami “skardiniai” varikliai ir aptarnaujami, isardomi varikliai su nuimamu dangteliu. Skardiniu varikliu pliusai, bei minusai: Pliusai- nebrangus, eksplotacijos metu nereikalauja keisti guoliu, sepeteliu, spiruokliu ir t.t. Minusai- labai mazas naudingumo koficientas, retas variklis, kuris pasiekia 70 % naudingumo koficienta, vietoj guoliu stovi bronzines ivores, darbo metu varikliai labia kaista, del ko issimagnetina magnetai, labai prastos konstrukcijos sepetelinis mazgas. Taipogi i standartinius variklius montuojami prasto stiprumo magnetai.



Noreciau papasakoti kaip mes ruosiame variklius varzyboms (laivams). Daug metu mes dirbame su GM firmos gaminiais. siai dienai, tai yra viena is geriausiu firmu, gaminanti variklius profesionaliam sportui... Trumpai paaiskinsime ka reiskia uzrasas variklio charakteristikoje PVZ. 18x2- tai reiskia, kad ant inkaro siardies kiekvieno is triju lameliu yra suviniota 18 viju dvigubu laidu. Dazniausiai 540 dydzio varikliu inkarai turi 3 lamelius. 600- 700 dydzio skardiniai varikliai (kai kurie) turi iki 5 lameliu… Nuperkant nauja varikli, mes ji pilnai isardome. Is galinio dangtelio isimamos spyruokles ir sepeteliai. Atsukame gamyklos “pagrazinimus” (pridedu foto).
Nuo inkaro isimamos distancines poverzles. Inkaras istatomas i statoriu (korpusas) ir uzdedamas galinis dangtelis. Inkaras turi lengvai slankiuoti guoliuose, ir neturi buti jokio strigimo. Jeigu yra strigimas, jis butinai turi buti pasalintas su smulkiu svitrinimo popieriumi. Jeigu inkaras slankioja lengvai, jisai pats atsistos i vidurini magneto lauka. Dabar reikia su distancinem poverzlem islaikyti ta lauka. Dazniausiai kiek teko susidurti, reikedavo slifuoti (ploninti) gamiklines poverzles. Kada jus atliksite sita operacija (inkaro isstatymas magnetiniame lauke) jusu inkaras turi tureti laisvuma- vaiksciojima isilgine asimi iki 0.5 mm (distancija reikalinga kompensuoti metalo plitimasi nuo silumos).



Taisiklingas laidu sulitavimas ant galines variklio dalies.
Mes visada lituojame laidus tiesiai prie sepeteliu mazgo (pridedu foto) ir niekada nelituojame ant gamintoju skirtu vietu... Siuo principu variklis (galinis dangtelis) ne taip kaista, kadangi variklis ima apie 30A sroves, labai sutrumpeja sroves ejimo kelias. Patartina lituoti kuo storesnius laidus, nemaziau kaip 12- 14 awg. Visur patartina naudoti paauksuotus kontaktus.



Mes naudojame anglinius sepetelius vidutinio kietumo- vidutinis ju amzius yra 10 lenktyniu. Siuos sepetelius naudojame del to, kad jie sutepa inkaro kolektoriu ir gerai perduoda srove i kolektoriu. Sepetelius naudojame su dviem laidais (pridedu foto). Paaiskinsiu kodel nenaudojame sidabriniu sepeteliu. Visu pirma sie sepeteliai yra skirti tinginiams... Nors sie sepeteliai nereikalauja daug prieziuros, taciau jie sausina kolektoriu ir prie dideliu sroviu kolektorius greiciau isdega. Didziausias sidabriniu sepeteliu pliusas, tai kad jie islaiko nuo 50- 60 lenktyniu ir nuo ju naudojimo variklis islieka visados svarus (nepasidengia liekanomis nuo sepeteliu, nei grafitiniai). Sepeteliu laidus lituojame prie to pacio maitinimo laido (pliuso ir minuso) (pridedu foto). Papildomai lituojame zalvarinius vamzdelius, kad kuo daugiau silumos nuimti nuo sepetelinio mazgo.



Spyruokles- trumpai pasidalinsime informacija apie spyruokles. Is isores atrodancios visai mazos detalites, galincios pakesti variklio darba. Mes naudojame GM firmos spyruokles 0.5mm 120 laipsniu kampo. Ka duoda spiruokle variklyje- jeigu jus norite siek tiek padidinti variklio sukimo momenta, jus privalote statyti kietesne spyruokle. Siuo atveju jus prarasite apsukas, bet islosite sukimo momenta. Ir atvirksciai- pastacius minkstesne spyruokle, jus islosiate apsukas, bet dalinai prarandate sukimo momenta. Situos eksperimentus su spyruoklemis galite patys atlikti namuose.



Variklio taimingas- tai yra sepetelinio mazgo isstatymas magnetiniame lauke. Dazniausiai visi gamintojai ant variklio korpuso padaro ikirtima, kuris nurodo magnetinio lauko nulini taska (linija tarp dvieju magnetu). Ant sepetelinio mazgo dangtelio gamintojas tai pat ispjauna zymes, kurios nurodo magnetinio lauko laipsnius. Dazniausiai jeigu jus naudojate varikli laisvalaikui, tai pilnai pakanka nulinio taimingo (pridedu nuotrauka). Pasukant dangteli pries laikrodzio rodykle- taimingas dideja. Su juo dideja variklio galia, bei apsukos, bet svarbiausia nepersistengti- nes padides po akrova amperazas, kurio pasekmemis sudegs kolektorius, issilidis galinis guolio dangtelis ir t.t. O pasukus variklio dangteli pagal laikrodzio rodykle- taimingas sumazes… Kaip mes isstatome taiminga, butent GM varikliams, kuruos mes naudojame profesonaliam sportui. Variklis GM Purple Best 18x2. Imame 4 vienetus Ni-Mh bateriju, kad butu 5V, ir per ampermetra matuojame srove, butent sitam variklui tusciu eigu srove turi buti 3.5 A. Sita srove ieskoma sukinejant dangteli pries laikrodzio rodykle nuo nulinio tasko. (pridedu foto). Sureguliavus taiminga, jus galite paeksperementuoti, vien tik su spyruoklem ir pamatysite, kaip pasikeicia variklio darbas.




Butina naujam variklui padaryti “apkatke”. Mes ‘’veziname ‘’ nauja varikli is maitinimo bloko, kuris gali duoti 5V nuolatine itampa ir maksimaliai 6-7 A. Variklis vezinamas apie 20 minuciu. Nepamirskite apkatkes daryti istacius naujus sepetelius, ir atlikus kolektoriaus pratekinimus. Darant ‘’apkatke ‘’ sepeteliai atsistoja i savo vieta, ir gerai prisitrina prie kolektoriaus. Viska padarius tvarkingai, is sepetelinio mazgo neturi buti (ISVISO) jokiu ziezerbu... Variklis turi suktis be sutrikimu.



Statorinis ziedas skirtas papildomai padidinti variklio naudingumo koficienta 5% (pridedu foto). Montuojamas ant variklio korpuso.



Artimiausiu laiku papasakosiu kaip namu salygomis galima pervinioti inkaro vijas….


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: inkaras
DSCF7147.JPG [49.95 KiB]
Atsisiųsta 32 kartus(ų)
Failo aprašymas: Aptarnaujamo variklio sepetelinis mazgas is kitos puses
DSCF7146.JPG [60.34 KiB]
Atsisiųsta 28 kartus(ų)
Failo aprašymas: Aptarnaujamo variklio sepetelinis mazgas
DSCF7145.JPG
DSCF7145.JPG [ 43.38 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: skardiniu varikliu sepetelinis mazgas
DSCF7144.JPG [55.4 KiB]
Atsisiųsta 34 kartus(ų)
Failo aprašymas: Statorinis ziedas
DSCF7143.JPG
DSCF7143.JPG [ 30.23 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: inkaras
DSCF7141.JPG
DSCF7141.JPG [ 43.43 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Inkaras
DSCF7139.JPG
DSCF7139.JPG [ 27.66 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Sepeteliai
DSCF7138.JPG
DSCF7138.JPG [ 37.88 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Taip atrodo spyruokles
DSCF7137.JPG
DSCF7137.JPG [ 33 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: gamintju "pagrazinimai"
DSCF7136.JPG
DSCF7136.JPG [ 26.2 KiB | Peržiūrėta 4067 kartus(ų) ]

_________________
HOT BODIES - LRP - HPI - AKA - BULLITT - JCONCEPTS - SANWA - NITROLUX


Paskutinį kartą redagavo Igoris 18 Rgp 2009 09:23. Iš viso redaguota 6 kartus.
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: papildomos foto
StandartinėParašytas: 12 Rgp 2009 20:18 
Moderatorius
Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 21 Bal 2008 20:08
Pranešimai: 898
Miestas: Jonava
Stai dar keletas foto su taimingu isstatymais.


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: taimingo mazinimas
DSCF7156.JPG [73.51 KiB]
Atsisiųsta 34 kartus(ų)
Failo aprašymas: taimingo didinimas
DSCF7155.JPG [64.76 KiB]
Atsisiųsta 40 kartus(ų)
Failo aprašymas: nulinis taimingas
DSCF7154.JPG [65.48 KiB]
Atsisiųsta 36 kartus(ų)

_________________
HOT BODIES - LRP - HPI - AKA - BULLITT - JCONCEPTS - SANWA - NITROLUX
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Papildma informacija
StandartinėParašytas: 21 Rgp 2009 12:23 
Moderatorius
Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 21 Bal 2008 20:08
Pranešimai: 898
Miestas: Jonava
Kagi po dideliu vargu, pateikiu informacija apie inkaro viju perviniojima … Video susideda is 3 daliu. Iskilus klausimams klauskite. Taipogi video nera kokybes virsune, todel bus sunku iziureti kas kur. Ateity idesiu dar foto, kad kuo aiskiau matytusi. Taipogi, su laiku idesiu video, kaip suvinioti x2, x3 nors principas bus panasus ...

Truputi apie viela. Viniojant viengubu laidu- storis rekomenduojamas 0.7mm. Viniuojant x2, x3 laido storis turi atitinkamai mazeti. Ir dar toks pastebejimas: patartina nevinioti maziau nei 12 viju, nes tokiu sukiu jums klijai neatlaikis- cia gali pagelbeti tik specialus lakas (ateity pateiksiu daugiau info apie si procesa).


Dar noreciau pabrezti, kad didelio skirtumo tarp x1, x 2 nepastebejau. Taisiklingai suviniotas inkaras x1 laidu nieko nenusileido x2. Tad neskubekite vinioti x2, x3…


Ispradziu siulyciau neskubeti, paimkite storesni siula ir pasipraktikuokite su siulu. Taipogi sia procedura reiketu atlikti dviems zmonems, nes antras zmogus turi itemti viela. Nepamirskite viela LABAI GERAI islyginti, kad neliktu neligumu. Ir pati svarbiausia uzduotis nepamirskite kelinta vija viniojate- nes nevienodas viju skaicius, gali sukelti papildmu problemu, kuriu pasekmes- teks viska isviniot atgal.



http://www.youtube.com/watch?v=jCZot9sApB4 1 Dalis
http://www.youtube.com/watch?v=mxHeEQZcs0g 2 Dalis
http://www.youtube.com/watch?v=81R80eLspxI 3 Dalis

_________________
HOT BODIES - LRP - HPI - AKA - BULLITT - JCONCEPTS - SANWA - NITROLUX


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Administratoriaus kontaktai: info(eta)rcm.lt

 

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007